Søger du et fleksibelt, fagligt og mangfoldigt studiemiljø? Så tag en STX på Frederiksberg. Er du klar til at studere, så er en STX på 2 år din hurtigste vej til drømmeuddannelsen. SU gennem hele forløbet. Uddannelser: 2 årig STX, HF enkeltfag, HF fagpakker, AVU, FVU.

Kontakt os nu

Alt om Frederiksberg VUC & STX

Corona-retningslinjer (opdateret 31.01.2022)

• Der er pr. 01.02.2022 ikke længere krav om mundbind/visir samt om forevisning af Coronapas
  • Det er muligt at afhente et gratis testkit til selvtest i bogdepotet (for kursister) samt i receptionen (for medarbejdere)

Smittet med Corona: Hvis du er testet positiv med Corona skal du:

• Gå i selvisolation. Hvis du er testet positiv med en kviktest, skal du hurtigst muligt tage en PCR-test.
  • Ring til Smitteopsporingen (32320511) samt til skolen (38158500) og giv besked.
  • Du kan ophæve isolation: hvis du ikke har symptomer eller kun har lette symptomer kan du ophæve din isolation 4 dage efter den positive test. Hvis du har betydelige symptomer, kan du ophæve din isolation, når de betydelige symptomer er væk, dog tidligst 4 dage efter den positive test.

Nær/øvrig kontakt: Hvis du får at vide, at du er nær kontakt:

Er man nær kontakt (dvs. kontakt i hjemmet) anbefales kviktest eller PCR-test 3 dage efter kontakt. Du skal ikke gå i isolation. Er du øvrig kontakt (fx pga. kontakt på skolen) anbefales kviktest 3 dage efter kontakt. Du skal ikke gå i isolation.

Sygdom og fravær

Corona er nu sidestillet med al anden sygdom. Der noteres derfor fravær fra undervisningen, men du kan anføre fraværsårsag i Ludus på din fraværsregistrering. Er du syg, skal du i det omfang det er muligt, benytte det undervisningsmateriale dine lærere lægger på Edaptio og Ludus.

Få mere information om Corona HER.

Kontakt skolen

Du kan ringe til os på telefon 38 15 85 00
på hverdage i tidsrummet 08:00 - 15:00.
Obs: på fredage lukker telefonen kl. 13.

Du kan fortsat sende mails til hovedpostkassen på post@frbvuc.dk

Find os

Falstersvej 3, 2000 Frederiksberg
Skolen er åben mandag-fredag fra kl. 07:30-17:00.